2021-08-30 09:25Pressmeddelande

Golfbaren lanserar Swing of Hope, insamling till Barncancerfonden

Golfbarens minigolf är kul för alla åldrarGolfbarens minigolf är kul för alla åldrar

Golfbarens minigolfbanor har många besökare och familjer i alla åldrar som njuter av minigolf, mat och dryck. Golfbaren har sedan länge ett starkt engagemang för välgörande ändamål och när de letade efter en välgörenhetsorganisation att göra något extra för föll valet naturligt på Barncancerfonden.

- Vi har varit med och stöttat BRIS, Barnens rätt i samhället, i många år. När barncancermånaden september nu sammanfaller med vår första respektive sista öppna månad för säsongen på våra anläggningar, så kändes det naturligt att välja även Barncancerfonden, säger Hans Olofsson, grundare av Golfbaren.

Under hela september månad kommer Golfbaren att skänka 10 kronor per spik (hole-in-one) som görs av besökare på Golfbarens fem minigolfbanor i Stockholms-området. Möjligheten finns även för besökare att addera en egen gåva till insamlingen till Barncancerfonden via ett dedikerat swish-nummer. Parallellt med detta deltar Golfbaren på ett flertal företagsgolftävlingar under september där spelare själva kan donera pengar och samtidigt vinna fina priser, bland annat via en så kallad HIO-tävling för en gratis bil under ett helt år.

Insamlingen Swing of Hope pågår under hela september och avslutas med en välgörenhetsmiddag den 30 september på Swing by Golfbaren där slutsumman kommer att avslöjas och via en symbolisk check överlämnas till Barncancerfonden.

- Målet är att komma upp i minst 100.000 kronor under september men vi hoppas såklart på ännu mer och på att våra gäster hjälper oss att hjälpa, samt att det blir en fin donation till Barncancerfonden i slutändan. Pricken över i kommer att bli den avslutande välgörenhetsmiddagen då vi även planerar att hålla en auktion till förmån för insamlingen, säger Alexander Erwik, eventansvarig Golfbaren.

Golfbaren är den riktiga minigolfens hem. Själ, expertis, kvalitet och service förpackat i stämningsfulla miljöer. Vi erbjuder en helhetsupplevelse som gästen minns och våra banor är alltid designade av Golfbarens grundare Hans Olofsson. Det innebär hög nivå eftersom Hans är dubbel världsmästare i minigolf och han tar även hjälp av professionella designers och arkitekter för helhetsmiljön. Golfbaren serverar mat och dryck med personlig touch och varje ställe har fullständiga rättigheter och kan erbjuda mycket mer än bara minigolf. För mer information besök oss på www.golfbaren.se