2020-04-30 08:55Pressmeddelande

Golfbaren Jungfrusund på Ekerö värd för SM i Minigolf 2020

Golfbaren Jungfrusund - Minigolf by the SeaGolfbaren Jungfrusund - Minigolf by the Sea

Golfbaren Jungfrusund öppnar officiellt för säsongen idag den 30 april och firar med två stora nyheter;

Golfbarens Topbox är på plats för att skapa eget kök. Det nyligen säkrade alkoholtillståndet innebär att konceptet är lika komplett som på övriga Golfbarer. Nu erbjuds minigolf, mat & dryck i en unik miljö för alla besökare, ung som gammal.

29-30 augusti står Golfbaren Jungfrusund värd för Swedish Adventure Golf Masters, SAGM 2020. Det innebär chansen att bli svensk mästare i minigolf på sk MOS-bana (konstgräs). Den nylagda banan (maj-2019) håller högsta klass och att Svenska Bangolfförbundet förlagt SAGM 2020 till Jungfrusund är en stor ära för Golfbaren. Arrangören hoppas på många stjärnor, men även lokala utmanare på plats. Senaste årens svenska mästare och även fjolårets världsmästare har redan flaggat för deltagande.

"Det är speciella tider för oss alla med anledning av Covid-19. Vi hoppas trots allt på en sommar när vi kan, vill & får chansen att umgås mycket utomhus. Då är minigolf en bra aktivitet som medger socialt utbyte med ett naturligt avstånd mellan spelarna. Vi hoppas att helheten med mat & dryck nu skall locka lite extra. Vi anpassar vår verksamhet efter myndigheternas riktlinjer och håller tummarna för att samhällsutvecklingen går åt rätt håll i sommar och att samlingar även i större grupper kommer bli möjligt. En SM-tävling är i sammanhanget relativt oviktig men då det ser ut att kunna bli enda stora arrangemanget för svensk minigolf den här sommaren hoppas vi såklart att tävlingen kan genomföras."

Detta säger Hans Olofsson, grundare av Golfbaren och (kanske) en av utmanarna på SAGM i höst.

Kontakta oss gärna för mer information om Golfbaren, provspel på banan, kanske en personlig utmaning med Hans som har två VM-guld och ett flertal SM-guld i bagaget.

Läs även mer på www.golfbarenjungfrusund.se & www.sagm2020.se

Golfbaren är den riktiga minigolfens hem. Själ, expertis, kvalitet och hjärta förpackat i stämningsfulla miljöer. Lägg till god mat, dryck och lustfylld minigolf med möjlighet till nervkittlande tävling. En helhetsupplevelse ni minns, eller som vi säger: The Minigolf Experience. Golfbaren Sverige AB står bakom Swing by Golfbaren och driver också tre Golfbarer utomhus; Kristineberg, Aspudden & Jungfrusund.