2021-08-23 09:15Pressmeddelande

Framtidstro när Swing by Golfbaren öppnar på nytt

hole in one at Swing hole in one at Swing

Den 25 augusti öppnar Swing by Golfbaren i Stockholm åter upp för gäster efter att ha hållit stängt en längre tid under pandemin. Med sitt uppskattade koncept och en personalstyrka full av framtidstro återtar etablissemanget sin plats som Stockholms mest populära mötesplats för minigolf, mat och dryck i sann amerikansk 1930-talsanda.

Swing by Golfbaren i Vasastan är flaggskeppet i Golfbaren-gruppen. Under pandemin har inomhusanläggningen hållits stängd en längre tid men nu kan grundaren Hans Olofsson och hans personal äntligen hälsa både privata gäster i mindre såväl som lite större sällskap och företagskunder välkomna igen. Med nypremiären den 25 augusti ser de en ljus framtid för den nygamla minigolfanläggningen trots att tiderna för branschen fortsatt är ansträngda.

– Det är en efterlängtad nypremiär och vi är alla taggade. Vår underbara och omhändertagande personal som vi jobbat hårt för att kunna behålla har verkligen saknat alla härliga gäster. Tiderna är speciella men vi är också trygga i att vi har gott om plats hos oss och god vana av anpassning till rådande omständigheter. Minigolf är socialt och trevligt på lagom avstånd helt enkelt, säger Hans Olofsson.

Swing öppnade i februari 2017 och har kommit att bli en naturlig och välbesökt mötesplats för minigolf och mingel. Hela konceptet, från dekor till musik, mat och minigolfbanornas design, är inspirerat av förbudstiden på 1930-talet, den period då minigolfen verkligen slog igenom på riktigt och då framför allt i USA.

Tidigare gäster kommer att känna igen Golfbarens unika karaktär och personlighet som genomsyrar alla delar av Swing. Förutom själva minigolfbanorna har de två egna cocktailbarer och restaurangen plus bakficka med sitt högklassiga kök där konceptet har vässats ytterligare lite. Dessutom har Golfbaren stärkt upp sitt team med Alexander Erwik som eventansvarig för att erbjuda fester och kundevent på en ny nivå.

– Första gången jag gjorde ett event på Swing by Golfbaren förälskade jag mig omedelbart i lokalen och den varma proffsiga famn som teamet här levererar. Många av gästerna som besökt några av de event jag arrangerat här genom åren har frågat och längtat efter att vi ska öppna igen och därför ser hösten redan nu ut att innebära många spännande event i lokalerna, Oavsett om det handlar om en kickoff, after work, konferens eller kalas är Swing med på noterna, säger Alexander Erwik.

Golfbaren är den riktiga minigolfens hem. Själ, expertis, kvalitet och service förpackat i stämningsfulla miljöer. Vi erbjuder en helhetsupplevelse som gästen minns och våra banor är alltid designade av Golfbarens grundare Hans Olofsson. Det innebär hög nivå eftersom Hans är dubbel världsmästare i minigolf och han tar även hjälp av professionella designers och arkitekter för helhetsmiljön. Golfbaren serverar mat och dryck med personlig touch och varje ställe har fullständiga rättigheter och kan erbjuda mycket mer än bara minigolf. För mer information besök oss på www.golfbaren.se