2020-01-21 10:00Pressmeddelande

2020 kommer att vara Minigolfens år enligt Trend-Stefan!

hole in one for minigolf at Swing hole in one for minigolf at Swing

Trender kommer och trender går, men minigolfen tycks vara en som består. Redan 1930 var minigolfen en stor hit i USA med över 20000 minigolfbanor på bakgårdar, hustak mm. Swing by Golfbaren i Vasastan är en snyggt designad restaurang och minigolfbana som öppnade för 3 år sedan. En plats som i upplevelseform berättar historien om minigolfen där mycket fokus ligger på just 1930-talet och spelets historiska vagga.

Swing erbjuder en helhetsupplevelse för gäster där minigolf, mat & dryck kombineras med hjärtlig och personlig service. Minigolfbanan är designad av Swings grundare, Hans Olofsson, som på 2000-talet tog hem två VM-guld i sporten. Swings fokus ligger på social upplevelse och interaktion mellan människor och att detta skall ske även under själva minigolfspelet. Företag samsas med privata sällskap, familjemiddagar samsas med dejter, AW-gäng samsas med födelsedagsfester och frukostföreläsningar varvas med konferenser i Swings unika miljö som ger många möjligheter.

Det är framförallt den aspekten som tycks ha fångat Stefan Nilssons trendkänsliga ögon. När han presenterade sitt uppskattade event Stora Trenddagen 13e januari ägnade han Swing och minigolfen en särskild plats som en av 2020 års trender. Enligt Trend-Stefan är 2020; "kollektivets, pryltrötthetens och minigolfens år". Han har vid eget besök fastnat för den sociala och väldesignade miljö som Swing erbjuder och det faktum att banorna med sin fria form utan tydliga kanter är designade för att uppmuntra till spontana sociala möten. "Det är det här vi vill göra i framtiden, asroligt!"

Se kort videoklipp från Stora Trenddagen där Stefan pratar om Swing: https://www.instagram.com/p/B7RFDWlJW07/?igshid=j3yxvv1f6lsp

Vill du se varför Trend-Stefan och många andra pratar varmt om Swing by Golfbaren? Boka in en personlig visning på plats med grundaren Hans Olofsson på hans@golfbaren.se eller 070-4447444.

läs mer om Swing på www.swingbygplfbaren.se

Swing är den riktiga minigolfens hem. Själ, expertis, kvalitet och hjärta förpackat i en stämningsfull miljö. Tänk 1930-tal, lönnkrogar och förbudstid och lägg till god mat, välgjorda cocktails och lustfylld minigolf med nervkittlande tävling. En helhetsupplevelse ni minns, eller som vi säger: The Minigolf Experience. Swing är en del av Golfbaren Sverige som också har 3 Golfbarer utomhus; Kristineberg, Aspudden & Jungfrusund.