2020-04-08 08:55Nyheter

Golfbaren öppnar utomhus, nu är det vår!

friendly yet competitive game of minigolf at Golfbaren Kristinebergfriendly yet competitive game of minigolf at Golfbaren Kristineberg

Ett säkert vårtecken är när landets minigolfbanor öppnar upp för säsongen. Golfbaren öppnar i år sina utomhusbanor i Stockholm rekordtidigt. Den allmänna situationen kring Covid-19 har medfört en tillfällig stängning av flaggskeppet Swing by Golfbaren sedan mitten av mars. Men nu kommer en välkommen möjlighet att återigen träffas på Golfbarens tre minigolfbanor runtom i Stockholm. Banorna i Aspudden & Jungfrusund är igång sedan i lördags och på skärtorsdag öppnas även AW-klassikern Golfbaren Kristineberg.

Minigolf utomhus ger en stunds avkoppling och socialt utbyte men också med goda möjligheter att hålla avstånd mellan spelarna. Golfbaren jobbar utefter myndigheters riktlinjer och har även adderat flera moment utifrån det rådande läget. Golfbarens grundare Hans Olofsson säger att det kliar i fingrarna att få komma igång med spelet igen och hälsar att;

"Vi är glada att kunna öppna upp men vi är samtidigt ödmjuka och försiktiga utifrån den rådande situationen och har vidtagit ett flertal extra åtgärder. Vi desinficerar våra klubbor & bollar innan & efter spel, vi jobbar mer med take away än innan och vi möblerar mer glest än normalt. Vi kommer även begränsa spelgruppers storlek och antal på banan för att möjliggöra spel och umgänge på lagom avstånd. Vi hoppas våra gäster uppskattar att vi öppnar och vi kommer hålla löpande koll på utvecklingen och eventuella förändrade restriktioner. Vi tror på frisk luft och socialt utbyte, allra helst med en minigolfklubba i handen!"

Golfbaren är en populär plats för företagsarrangemang, främst i juni, så även i år är förhoppningen. Men dessa påverkas naturligtvis också en del av restriktionerna, läs mer om Golfbarens sommarpaket på våra hemsidor.

För att läsa mer om Golfbarens enheter samt aktuella öppetider rekommenderar vi att följa våra sociala medier och besöka våra hemsidor som nås via www.golfbaren.se.

Vill du prata minigolf, höra mer om Golfbarens historia och/eller framtid eller prata om något annat så är ni välkomna att maila vår grundare Hans Olofsson direkt på hans@golfbaren.se

Golfbaren är den riktiga minigolfens hem. Själ, expertis, kvalitet och hjärta, trevligt förpackat i stämningsfulla miljöer. En helhetsupplevelse ni minns, eller som vi säger: The Minigolf Experience. Swing by Golfbaren är en central del av Golfbaren Sverige som också har tre Golfbarer utomhus; Kristineberg, Aspudden & Jungfrusund.